e enige fout.

Nog maar net terug van vakantie gingen we op deze zonnige dag naar de golfclub om de Gemeenschapsrit te rijden. Een kaartleesrit uitgezet door Gert van Schaick. We hadden er echt zin in. De opkomst was met 23 equipes ook netjes. We zagen een aantal nieuwe gezichten aan de start verschijnen.

Na een korte instructie van Wim aan de nieuwe deelnemers, ging iedereen vol goede moed op weg.

 

Het plan was om via punt 4 naar punt 2 te gaan. Maar helaas werden we gehinderd door de eenrichtingsweg bij punt 4. Een klein stukje rechtdoor gereden en de letter A genoteerd.

Vervolgens zijn we naar rechts afgeslagen en zijn we vlak voor het centrum van Weesp nogmaals naar rechts afgeslagen, met het plan helemaal rechtdoor naar punt 2 te rijden. Maar helaas moesten we, met punt 2 al in zicht, volop in de remmen voor een DLW.

Er zat niets anders op dan de route te reconstrueren. Dus werden we genoodzaakt om twee keer het blokje bij de Bührmannlaan te rijden en hebben we twee keer de B genoteerd.

Daarna naar pijl 4 gereden en toen werd het een klus om naar pijl 5 in Driemond te rijden zonder

pijl 1 (op de N236) tegengesteld te rijden. We hebben eerst geprobeerd het pontveertje bij Aquamarin te pakken, maar daar werden we gekeerd door de letter T.

Toen geprobeerd om de N236 over te steken en via de wijk Aetsveld naar het tankstation te rijden. Daar kwamen we de controle met letter G tegen, die ons ook keerde. Hierdoor werden we gedwongen om pijl 1 tegengesteld gereden.

Op weg naar Driemond.

In Driemond hadden we het fietsje opgemerkt en zijn over de brug gereden en een klein ommetje gemaakt om het fietsje te ontwijken en de letter J opgeschreven. Vervolgens gingen we via de Stammerdijk op weg naar Diemen.

En daar zagen we nog net op tijd aan onze rechterkant de ingetekende weg die korter was en ons de letter L opleverde.

Toen kwamen we terecht in het industrieterrein in Diemen. In het industrieterrein waren we van plan om na punt 8 het ommetje te rijden. Maar bij punt O moesten we keren. Hierdoor kwamen we bij punt 9 bij de bemande controle.

Toch weer terug naar Diemen, langs de Mac Donalds, naar het andere industrieterrein, waar we drie keer de P hebben opgepikt, om zo te voorkomen om de pijl tegengesteld te rijden. Maar hoe we het ook probeerden overal stond een DLW.

Verder richting IJburg, met de neutrale pijl 11 weer terug naar Muiden.

Achter Sjaak aan gescheurd, in zijn Uno Selecta. Hier moesten we dwars door Muiden en is het gelukt om alle fietsers en voetgangers te ontwijken.

Terug naar Weesp, waar we een tijd hebben gezocht hoe we het beste bij het station konden komen. Hier hebben we een fout gemaakt. Wij zijn gewoon via de rotonde gegaan, maar we hadden de afslag naar de Karwei moeten nemen.

Daar was een weg over het spoor ingetekend, waardoor we controle V hebben gemist. Dit was onz

Verder langs het station punt 14 en punt 15 aangedaan. Tot slot nog een ommetje in het industrieterrein van Weesp. En weer terug naar de Golfclub.

Met het slechts missen van de letter V bij het station in Weesp, werden we eerste in de B-klasse. We gingen met een mooie beker naar huis en natuurlijk de eer om het verslag te schrijven. Onze dag kon niet meer stuk. Het was weer een hele leuke tocht.

Met onze hartelijk dank aan de uitzetter Gert van Schaick.

Jet en Michael Hutchings

Print Friendly, PDF & Email