cdw1 De laatste rit van het jaar werd door drie uitzetters uitgezet namelijk Rinus Taling, Ben Schaafsma en Cornelis van der Hoop. Het begin van de rit ging erg goed, de blauwe vlag hebben we zonder problemen kunnen vinden. Via het industrieterrein richting het centrum van Weesp. “Na brug en voor klok links”. Direct achter de foto was een mooie foto van Hans Klok te zien, maar geen klok en we zochten niet naar een tekst, dus doorrijden het centrum van Weesp in. Daar kwamen we aan bij Het Grote Plein, hier starten we in mei weer met de Nacht van Weesp. Niet vergeten in te schrijven, de inschrijving gaat 1 januari weer open! Nu een valletje, via het parkeerterrein bij het politiebureau aan het grote werk beginnen.

Via de Loodijk richting Ankeveen. In Ankeveen natuurlijk even het parkeerterreintje bij de kerk benutten en opmerken dat je de oranje brievenbus kunt zien staan en dus gelijk rechts kunt. Rinus toch bedankt voor deze wel heel bijzondere brievenbus, voor diegene die de echte oranje hadden gemist.

Vanuit hier rijden we Ankeveen uit en naar rechts naar Nederhorst den Berg. Van het industrie terrein Nieuw Walden in Nederhorst den Berg. Jammer dat we niet hadden gezien dat die bolder op een pallet stond, dus daar nog een lettertje vergeten.

Op “Nieuw Walden” konden we er maar geen wijs uit worden. Later hoorden wij dat een bewoner daar ook goed is met bordjes.

cdw2
Onze fotograaf had wel een brilletje nodig om de foto scherp te stellen, het brilletje zat op de RC dus dat is niet gelukt (redactie: de foto was zo onscherp dat deze niet afgedrukt is, maar alleen het brilletje).

Daarna reden wij door naar de Cannerburger weg in ’s-Graveland.

Hier kwamen we bij een bijzonder ‘verkeersbord’ Maximaal 50km/h. Gezien wij nog steeds veel materiaal van uitzetters verkeerd inschatten, hebben we dat dit keer ook gewoon weer gedaan.

cdw3

Uit ‘s-Graveland vervolgde de weg naar Bussum Zuid. Op het parkeerterrein bij het zwembad stonden weer vreselijk veel wegwijzers richting Ede. Deze hebben we in tegenstelling tot vorig jaar wel goed gedaan. Aan het einde van het parkeerterrein stond Annette Snieder, ze had geen oranje vlag, maar om haar daar nu alleen te laten staan vonden we ook lullig. We hebben dus eventjes een praatje gemaakt om zonder foute stempel verder te rijden.

cdw4

Ook de parkeerplaats bij de hei hebben we weer eens gezien. Gelukkig we zagen dat het bordje van fietspad niet klopte! Gelukkig hebben we de SO verkeerd ingeschat waardoor we de foute V hebben opgehaald. Met wat uitleg van Tom en Erik begrijpen we nu ook waarom we wel hadden moeten afslaan voor het foute bordje.

Vervolgens gingen we door de Hilversumse Meent (Zuidermeent). We zijn op zoek naar een RC. Deze vinden we in de “W”. cdw5

Daarna zoeken we een bord bushalte. We zien echter we een bord met bus en tramhalte, een plaatsnaambord en dat is er wel één, maar geen echte plaats. Hier trapten we in.

De weg ging vervolgens naar Naarden waar we op zoek zijn naar een 5e weg rechts. Helaas waren we bij 3, waar we een hersteller kregen en daarna moesten we opnieuw beginnen met tellen tot 3, de hoofdweg vervolgen, dat deden we natuurlijk niet, we hebben gewoon lekker tot 6 geteld op de rotonde (wat niet moest) en hebben nog de foute N opgehaald.

We rijden door over de bij het industrieterrein bij Naarden. Ook hier ging iets niet helemaal goed, een rechts en een links door elkaar gehaald. Het is allemaal heel ingewikkeld. Links is waar je duim rechts zit en rechts is waar je duim links zit, dat mensen dat nog begrijpen?!?!

Uiteindelijk rijden we langs het Naarderbos richting Muiderberg. In Muiderberg slingeren we door smalle straatjes, mede doordat we de 2e rechts niet zo goed konden vinden. Waarom we dit toch verkeerd doen, misschien kan iemand ons dat nog eens uitleggen.

cdw6

We komen bij de opdracht met een koevoet. Omdat we vaak in ‘vallen’ trappen zijn we hier ook maar gewoon in gestonken. Hier hadden we 2x de U moeten ophalen.

cdw7

We rijden Muiderberg uit toch weer eens over de Keverdijk, de navigator stond op springen, dus even bij moeders een pitstop gemaakt.

Richting Weesp de ’s-Gravelandseweg weg weer op. Hier komen we de tweede stempel controle tegen de rit met een “S”. We rijden door en slaan rechtsaf en keren we weer. We naderen de finish en maken toch nog even een klassieke fout (lees, we hebben die verboden te stoppen borden nergens gezien) en halen de foute “P” op. We finishen bij de gele vlag.

Rinus, Ben en Cornelis bedankt voor de mooie rit en de prachtig in elkaar geknutselde attributen die we zijn tegengekomen.

Wij wensen de lezers verder nog prettige kerstdagen en hopen jullie allemaal met de Katerrit weer te zien.

Sebastiaan en Desiree Willemsen

Print Friendly, PDF & Email