Bij inschrijven voor de Dag van Weesp zagen we dat er slechts 1 deelnemer in de A-klasse stond vermeld en dat waren Rinus en Ben.

Leuk, konden we ook eens winnen, maar van wie dan?

Dat lieten de Baartmannen niet op zich zitten en ook zij schreven zich in voor de Dag van Weesp.

Dus alleen van start gaan, finishen en 27 punten incasseren was er niet bij.

 

Traject 1 

Goed om 11.01 uur als A1 van start voor de pijlenrit van Gert.

Pijl 1, geen probleem, maar het voetje van Pijl 2 is met het blote oog niet en met een loep nauwelijks waarneembaar.

Daardoor misten wij de 2e RC “A”.

Op naar Pijl 3 en 4 en deze werden door ons volgens de reglementen van de rit opgelost. Maar dan Pijl 5 in Nederhorst den Berg. Wij dachten gebruik te maken van een aquaduct, wat daarboven zit boeit niet, als het maar niet lekt. Zodoende gingen we onder de 5 door, maar toch 30 punten als beloning. Ook Pijl 6 ging niet vlekkeloos. Gelukkig het watertje dat over de weg loopt wel gezien, wat de goede RC “V” opleverde.

En ook gelukkig de kortste route langs de Vecht niet gezien.

Doe je dat wel dan ga je over het fietspad, want daar stond een hééél klein kinderfietsje getekend! En een foute “E”.

Pijl 9 hebben we niet op kunnen lossen, jammer.

Pijl 10 was niet moeilijk, je moest alleen zien dat Pijl 11 dezelfde als Pijl 10 was, helaas. Dan naar Pijl 12, 13, 14, 15 en finish: dat hebben we zonder fouten weten te klaren.

Resultaat? Totaal 5 fouten, voor ons doen een prima resultaat.

 

Traject 2 

Het begon gezellig met een stempel en een babbeltje bij de start. Eigenlijk té gezellig, voor we er erg in hadden stonden we bij een hersteller HK-1R (20).

Van opdracht 3 naar hersteller 20? Dat kan niet goed zijn.

Na wat gepuzzel hebben we bedacht dat we niet meer teruggingen en verder gingen bij het witte bordje “A” met vlag, dus RC. Geen beste beslissing bleek later. Door het overslaan van het eerste deel hadden we al 7 goede controles gemist.

Met die witte “A” met vlag, wel schrijven, niet op uitvoeren, beloning foute “J” konden we nummer 8 incasseren.

Op naar de volgende RC “A”, nu zat de vlag eraan vast en dat mag niet.

Dat was nummer 9.

Met opdracht 22 bordje INRIT, brug en verkeersbord doodlopende weg, konden we de aaneengesloten reeks met alleen maar fouten afsluiten.

De eerste goede RC op de kaart! RC “L” Halleluja!

Bij opdracht 27 hebben we een klein geniepig weggetje niet gezien en dan schrijf je de foute “N”

Ook de gouden “I’ hebben we gemist, nee, het was niet onze “dag”.

Dit traject hebben we afgesloten met 11 fout.

Na een prima lunch in Hoeve Landzicht gingen we van start voor de bolpijlrit, althans, dat dachten we. Tijdens opdracht 2 kregen we een telefoontje van Wim met de vraag hoever we waren. We hadden namelijk een schema voor opdracht 9/10 mee moeten krijgen. Dus, keren en terug naar de Hoeve, schema mee, tijd aangepast en nu echt van start.

 

Traject 3 

Dit ging aanzienlijk beter dan het vorige traject.

Pas bij opdracht 9/10, jawel, die van het schemaatje, ging het fout.

In de combinatie een “A” niet geschreven. Maar dat kost je toch 30 punten.

Alweer zo’n ingewikkelde langste route bij opdracht 17/18. Was uiteindelijk niet zo moeilijk, je moest alleen zien dat er een meerkeus was die de langste route opleverde. Werd door ons dus niet goed opgelost.

Daarna via wat ommetjes en “normale” opdrachten naar de finish gereden.

Nu 6 fouten behaald (is wel 180 strafpunten).

We konden we meteen aan de Ingetekende Lijn beginnen.

 

Traject 4 

We worden aan het lijntje gehouden met hier en daar een belemmering. Direct al een weg, die weg was. Om dat op te lossen noteerden we F H H, maar de uitleg is F H H H.

Dat het bekende ommetje verlegd was, hadden we wel door. Dus niet het eerste ommetje genomen, helaas ook niet het tweede. Zucht.

Ook het bungalowpark ging niet naar wens, oftewel, wij namen de foute “F”.

Eindelijk, de eerste blokkering, leek zo makkelijk, via de gele weg naar de lijn rijden en via de witte weg opnemen. Doordat de witte weg fietspad bleek te zijn, raakten we het spoor bijster.

Dan maar verder de lijn volgen. Blokkering 2 ging goed, maar op 3 misten we de RC “N”.

Op het AMC terrein liep het als een terrein en noteerden we de R, S, R, U.

Dan ziet de ingetekende lijn er ietwat vreemd uit, een weg die lijkt op de tekst DvW. Hier moet wel wat aan de hand zijn. En dat klopte ook: X X Z B met de Y als bonus.

Schouderklopje voor ons!

We komen weer in de buurt van Weesp. Via de Gooilandse weg even naar het pompstation. Daar haalden we A D C en dachten dat dat wel genoeg was. Maar omdat de voorkennis was vervallen, moest je ook de D en de A nog een keer schrijven.

Grappig dat in de uitleg blokkering 5 staat terwijl we er maar 4 hadden. Misschien kwam de 5 van het aquaduct weer bovendrijven?

De juiste combinatie is G E R R T. Je zou denken dat die tweede R fout is. Of dat je na RR een “I” mist

Op de lijn werden door ons 8 fouten gescoord.

5+11+6+8×30+31=931 Pfffffffffffffff.

Toch een leuke dag gehad, uitzetters, narijders, bemande controles, oprollers en andere helpers allemaal bedankt voor het vele werk aan deze Dag van Weesp

door  Ben Schaafsma en Rinus Taling

Print Friendly, PDF & Email
Autosportvereniging De Vechtstreek