Het kan verkeren

Het ene jaar is het andere niet, dat blijkt maar weer uit de “Vechtoeverrit” van 18 september jl.
Vorig jaar 1e met 0 fouten, dit jaar 6e met 5 fouten.

De 1 na laatste in de A klasse moest het verslag schrijven en je denkt van tevoren dat ben ik niet. Ik was het ook niet, maar toch een verslag als je ziet hoe weinig het kan schelen (zie uitslag A klasse). Het begon nog wel zo mooi. Omdat Sjaak mijn vaste bestuurder de narijder van de rit was, reed ik met Daan in zijn open BMW.

Het zonnetje scheen op mijn pet dus wat kon ons gebeuren. De enige zorg die ik had was of mijn papieren door de rijwind niet weg zouden waaien, maar het was opmerkelijk rustig in de auto.

Grensbenaderen was de opdracht met herconstructie over de grens.
Het eerste ommetje in Weesp leverde geen RC op dus nogmaals rond rijden en extra opletten, weer niets. Volgens de uitleg had er een DLW moeten staan zodat er een herconstructie nodig was, maar om een of andere reden heeft deze DLW er niet/wel/niet gestaan.

Richting Driemond kwam het echte probleem, volgens het reglement geen viaduct constructies, maar hoe dan te handelen bij een brug of viaduct, we kwamen er niet helemaal uit.
Na een slingerweggetje langs het riviertje het Gein richting Abcoude gingen we halverwege linksaf naar de kanaaldijk (ik heb nog meegemaakt dat er een slagboom met tolhuisje op deze weg stond).

Bij voormalig fort Nigtevecht een constructie/herconstructie die de RC’s 3 – 1 – 7 opleverde, maar daarmee nog niet klaar was. Om het af te maken kon je nog de kaart rond (helaas zie je dat niet als je de kaart dubbel vouwt). Een zelfstempelaar dwong je om een beslissing te nemen, goed gezien geen stempel, niet goed gezien 1 stempel, ik had 2 stempels op mijn kaart!!

Het ommetje bij “De Meierij” lag niet op de juiste plaats (volgens de kaart dan), aangezien we niets meten, hebben we maar (verkeerd) gegokt.

Na de lokkende RC “Y” te hebben laten staan (dat wil zeggen niet opgeschreven) door naar recreatiegebied “Bosdijk”. Henk had hier een fraaie constructie/herconstructie neergelegd die geen enkele deelnemer goed heeft gedaan. Het gaat ook tegen alle logica in, maar Henk had helemaal gelijk door jurisprudentie in het verleden.

Voor geïnteresseerde hieronder de uitleg, het gaat om het voor de tweede maal aandoen van RC 10, na keren bij RC 12 kunt U de geconstrueerde route opnemen op de viersprong -o- naar RC 10.

veg161a

Terug richting Weesp bij Loenersloot een nieuwe brug over het kanaal, de bijbehorende RC “P-HKL” hadden we op de heenweg al zien staan (en gepuzzeld wat we er mee moesten), nu kwam hij van pas.

Na nog een puntje in een weg (met bijbehorende RC M) te hebben gemist, was het einde grensbenaderen veg162en een vrije route naar de finish in Weesp.

Het resultaat mag dan tegenvallen, aan de rit heeft het niet gelegen. Het was een prettig te rijden rit die ondanks de lengte makkelijk op tijd te rijden was, zelfs als je lekker open rijdend om je heen zat te kijken. Henk en Sjaak bedankt en misschien volgend jaar weer een rit?

Gert van Schaick

Print Friendly, PDF & Email