De Revancherit, een compliment voor Paul van Os natuurlijk. Ook hij maakt al vele jaren een kleine Nacht en in de 14 dagen tussen de Nacht en de Revancherit weet hij de nodige vallen uit de Nacht in te passen in zijn rit, maar dan weer net even anders. De opdracht met het foute autowegbord leek zo simpel, even goed kijken, hé er staat ook een goed bord, dus toch doen. Natuurlijk fout, want door de ritpijl en DLW was ook dit geen autoweg en Paul zijn vriendin Loes maar lachend kijken naar al dat gekrioel en gedraai.
Verderop stond in de uitleg “U rijdt langs een oranje vlag met een bordje 6, opschrijven natuurlijk”. Hoezo U rijdt langs een oranje vlag, die oranje vlag zat aan een vlaggenstok van 10 meter hoog
51Het boekje met verkeersborden mag ook niet ontbreken in de auto, want uitzetters prutsen wat af. Eerst denk je een verkeersbord verboden voor motorfietsen, daar mag je tijdens de rit ook niet inrijden (vond ik al knap gevonden van onszelf), is het bord in spiegelbeeld, gewoon rechtdoor!

Bij de opdracht “na 4 invalide parkeervakken L” kregen we al visioenen hoe een parkeervak invalide moet zijn (gat in de weg misschien), was het een lokkertje, je moest er volgens de uitzetter helemaal niet zijn.

Bij de opdracht “na 4 invalide parkeervakken L” kregen we al visioenen hoe een parkeervak invalide moet zijn (gat in de weg misschien), was het een lokkertje, je moest er volgens de uitzetter helemaal niet zijn.

Het 2e traject lekker kaartlezen. Paul heeft eindelijk een geheim onthult, een pijl is mannelijk, zie zijn uitleg “U gaat via RC D naar het pikkie van pijl 1”.

Op pijl 3 een pittige constructie deed ons genoegen dat we de enige A-klasse equipe waren die deze val goed hebben opgelost met 6 maal RC E.

Liesbeth zette graag de afsluitende stempel, daarna tot de VTC 2 scherp gebleven RC C.

52Traject 3 Bol-Pijl, leuk bij VTC 2 een blikje fris en een koek. Ga maar links het parkeerterrein op, we moeten daar toch heen volgens de 1e opdracht, kunnen we even rustig eten en drinken. Zo word je tegenwoordig in de val gelokt, je moest via de volgende ingang het parkeerterrein op.

Het hele 3e traject was op een industrieterrein bij Amstelveen, je deed dus regelmatig RC’s aan waar je nog helemaal niet aan toe was. Ik zag het even niet meer, maar dankzij mijn gelegenheidsbestuurder Frank is het toch nog goed gekomen, hij bleef maar volhouden om de goede route te vinden, bedankt Frank.

Na een tussenroute om even bij te komen begon de Ingetekende Lijn op het terrein van het AMC. Als eerste een scherprijder, even goed kijken omdat hij achter een lantaarnpaal was weggestopt, kon je hem slecht zien. “Een V o nee er zit nog wat aan, een W” , daarna leuke constructies om blokkering 1 en 2, alles te rijden via paadjes en parkeerterreintjes. Mooi gedaan en dat dat allemaal mag op het AMC terrein.

In Weesp terug, tijd voor de discussie. Paul was het niet eens met mijn uitleg in de NvW, maar ook zijn uitleg is niet waterdicht, het kruisen van de IL wordt beschouwd als voorwaarts berijden, maar is dit ook de IL voortzetten?
Genoeg discussie, zullen we afspreken dat we in het vervolg alleen nog keiharde vallen maken.

Paul, narijders en bevrouwde controles bedankt voor een zondag rijplezier.

Print Friendly, PDF & Email