door Frits Conzen en Linda Penninx

Gisteravond de Oost-Westrit gereden. Dit was voor ons de eerste rit meetellend voor het clubkampioenschap sinds 20 februari, dus was er werk aan de winkel.

Niet dat we nog kans maken op het kampioenschap, maar wel om ons puntentotaal wat op te schroeven en aangezien onze grootste concurrenten deze rit hebben uitgezet, was dit een uitgelezen kans op een hoge klassering.

Dus vol goede moed van start om meteen de eerste afknapper te krijgen.

Waarom nou zo’n pijl 14 op de route naar pijl 1 zetten. Houden uitzetters geen rekening met het feit dat rijders ook wel eens makkelijk willen beginnen en dan langzaam opbouwen naar een climax? Nee dus!!

Met gevolg de P gemist de eerste 30 strafpunten zijn binnen. Bij pijl 2 pontveertje gezien en de 9 en de 5 opgehaald, maar de H niet gezien.

Bij pijl 3 hebben we wel de Q en de D maar je moest ze 2x hebben en 2x de scherp-rijder F gemist (mijn fout moet ik toch eens beter op letten).

Maar dit alles valt binnen een combinatie en dat scheelt toch 4×30 strafpunten.

Daarna hebben we een tijd lopen klooien bij hersteller W. We hadden wel de HK gezien maar niet dat er ook nog een L bij stond.

Toen kwam ons heldere halfuurtje tot en met pijl 10 foutloos!!! Voor ons onbegrijpelijk, want we hebben bij deze pijlen zo ontzettend lopen klungelen dat we op een gegeven moment niet meer wisten waar we stonden. We zijn gaan rijden en opeens reden we op de N-524, daarna rechts de N-236 en we zaten weer goed. De blijdschap hierover was zo overweldigend dat we Pijl 11 hebben gereden op naar de 12 en daardoor de controle X hebben gemist.

We waren schijnbaar nog een beetje de kluts kwijt. Linda had al de controle J opgeschreven toen ze de Vbr zag staan, dus keren en langs de V, maar dan vergeten de J door te strepen en de V te noteren maar daar staat tegenover dat ze wel 25 goede heeft opgeschreven. En het kan altijd nog erger, het komt wel eens voor dat iemand vergeet 11 controles te noteren ( zie verslag nationaal/regio in het laatste clubblad).

Pijlen 12 en 13 foutloos gereden. Op weg naar de 14 een L opgehaald en geen idee waar, maar wel 30 strafpunten. Het laatste stuk was wel even oppassen dat je stukken pijl niet tegengesteld in de route naar 14 opnam. Toch nog de 5 genoteerd en volgens de heren uitzetters mocht dat niet. In het laatste stukje hebben we 2x de O genoteerd en we dachten al OO dat zal wel niet goed zijn

Maar een O was een van de drie neutralisaties zodat we uiteindelijk met 6 fouten en 44 minuten toch eerste waren in de B-Klasse.

Al met al (Bussum niet meegerekend ) een perfecte rit.

Arie, Peter en Erik hartstikke bedankt voor een heel leuke avond.

Print Friendly, PDF & Email