Voor deze equipe was het een zwaar maar gezellig weekend. Zoals ieder jaar is het 2e weekend van december druk bezet met op zaterdag het grote schaaktoernooi in Weesp om dan op zondag een mooie rit te rijden bij ASV De Vechtstreek. Normaal gesproken zou je zeggen: jullie zijn goed op elkaar ingespeeld, en ja, dat dachten wij ook!

Zo gezegd, al bij de aanmelding hadden we prijs, het schrijven van dit verslag. Achteraf gebleken wellicht een voordeel, je kunt tijdens de rit al een deel van je verslag verzinnen.

Voor ons begon de rit met de voorpagina : Afhaalbrug, kikker, ZzzzzzzRiool, vangrail is geen waarschuwing, maar een uitnodiging. Wat bedoelen ze hiermee? Ach, we zien het wel verderop in de rit. Bij opdracht 2 was het dus al pret, het blauwe paaltje was nog wel te vinden, maar de kikker? Geheel gemist en dus de eerste 30 strafpunten te pakken. Gelukkig wel het bordje Z RIOOL gevonden, dus dat scheelt.

cdw1

Op de Bloemendalerweg gelukkig de creativiteit van Rinus goed gezien. Het bord klopte niet, en dus gewoon negeren, om daarna bij de A-weg veel tijd te verliezen met als resultaat ook nog 30 strafpunten. Achteraf met een situatieschets van Walter Donker was aanhoudend A-weg volgen eigenlijk erg simpel.

Opdracht 24. Na “KARELTJES PAD” rechts. Het lijkt allemaal niet zo moeilijk, zeker als je het niet vindt, en dus scoren maar met de puntjes. Dan maar het rondje om de kerk in Weesp. Gelukkig ging deze goed, waarbij we ook nog even herinnerd werden aan het geweldige schaaktoernooi van de vorige dag aan het Waagplein. Weer geconcentreerd verder met de rit, want schaken mogen we dinsdag weer doen.

De Aambeistraat in opdracht 33 deed ons twijfelen. Mag het wel of niet op een losstaande glascontainer geplakt zijn. Tja, bij twijfel toch maar niet geloven dat het mag dus toch nog maar even rechtdoor. Helaas, weer een paar puntjes te pakken.

Komende bij opdracht 43 wordt voor ons de opdracht wel heel vreemd. Allerlei quotes die alle kanten opstaan, nog een komma ertussen en dan ook nog 2 “teksten”. Even snel terugkijken in de vorige opdrachten en de komende opdrachten maar even snel controleren. Wel, tijdens de rit werd deze rit door ons dus al omgedoopt naar de Quote 500 rit. Op de hoofdredactie van de Quote 500 zouden ze jaloers zijn op de pagina’s met opdrachten en al zijn quotes. Natuurlijk doen we deze opdracht fout, dankzij onze twijfel.

cdw2

Opdracht 57 : Na brug rechts. Wat is ook alweer het kenmerk van een brug? O ja, dat zijn de leuningen die je kunt zien wanneer je de brug nadert en die staan dus niet op een bord. Dat de brug waar we eerder overheen gereden zijn niet uitmondt op de route, zoals beschreven in de uitleg, daar waren we niet eens mee bezig. Als dan het verkeersbord opduikt zijn we weer (foutief) in de race. Hoppa, weer een 30-tal strafpunten erbij.

Daarna op naar de tekst CHRYSAL. Even een snel rondje om daarna de snelweg op te mogen en te kunnen genieten van een mooie regenboog. Niet gezien ? Ook wij kunnen ons dat voorstellen als je met 100+km/uur over de weg rijdt.

Op naar de bekende Keverdijk. Nog even staan twijfelen of we de controleletter R op het gevarendriehoek moeten opschrijven. Ach, waarom ook niet. Het bord is toch oranje? Jammer dat deze R neutraal is gemaakt. We zagen het bord tegelijk uit de ooghoeken, zijn in de achteruit gegaan om te zien dat het de R was.

cdw3

Ondertussen zitten we te rekenen hoe we onze teamgenoten Mariëlle en Paul Copier van B-RIJERS kunnen helpen aan het clubkampioen-schap in de B-klasse. Daarvoor moeten we natuurlijk wel ons best blijven doen, maar er ondertussen ook voor zorgen dat zij minder strafpunten hebben dan wij. Al rekenend komen we er achter dat we tijdstrafpunten gaan behalen, mede door het maken van diverse foto’s voor het verslag.

Dat scheelt dus alweer. Toch maar weer even verder met de rit want we zijn inmiddels aangekomen aan het einde van de Keverdijk om rechtsaf te slaan. Gelukkig bleek “Fortbrug” voor ons niet al te moeilijk ondanks de quotes. Ook de derde viersprong rechts is niet al te moeilijk als je maar goed blijft tellen en reeds getelde viersprongen niet nogmaals telt. Gelukkig waren we nog scherp genoeg om dit door te hebben. Helaas ging het vlak voor de finish toch nog fout. Blij om de gele vlag te zien, direct naar rechts afgeslagen.

Neeeeeeee, toch nog die laatste 30 strafpunten gescoord. Met de kaart maar snel naar binnen om te hopen op een goede klassering. Tot onze verbazing zijn we als 2e geëindigd en worden onze teamgenoten Mariëlle en Paul helaas laatste, wat betekent dat Guido van den Heuvel en Peter van Stuivenberg kampioen zijn geworden. Gefeliciteerd mannen!

Via deze weg willen wij de uitzetters Rinus Taling en Ben Schaafsma, alsmede narijder Cornelis van der Hoop bedanken voor de mooie en leuke Quote 500 rit.

André Ottenhoff en Ariën Hooimeijer

Print Friendly, PDF & Email