Het echte verslag van de Vechtoeverrit
Op 22 september 2013 was het zover. Tijd voor de 15e Vechtoeverrit, Peter Schaper en Arie van der kogel hebben bedacht hoe wij het moesten doen.
Dat hebben ze uitstekend gedaan met hulp van Erik Naaijen.
Alleen hebben wij het niet zo goed begrepen. Of in ieder geval het minst goed in de B-klasse. Daarom mogen wij (Annamarie en Frank) nu dit verslag schrijven.
Het begon al lekker: de kortste route naar pijl 1 liep om pijl 13 heen. Dat was niet zo moeilijk.
Maar toen was daar ineens een DLW. Een stukje terug over pijl 13 moesten we…
Nooit aan gedacht natuurlijk… 13, X en C gingen dan weer goed.
Het bermlijntje bij de A hadden we eerst niet gezien, de A wel.
Dus maar even goed gekeken waarom die op die plek stond.
Een hele lange maar gelukkig neutrale pijl 2 bracht ons naar een stukje Vechtoeverrit van 2012.
Zo was daar een viaduct die Annette en ik daar vorig jaar gebouwd hadden. Op de kaart dan.
En natuurlijk het ‘fietspad’ zonder borden.
Vorig jaar nog met keercontroles om ongelukken auto’s te voorkomen. Dit jaar mochten we er wel over.
Daarna de goede B gehaald, alleen… een S opgeschreven, Hmmmm.
Verderop de foute I gehaald. Omdat er voor de F een spoorwegovergang te vinden zou zijn.
We kunnen die nu nog niet vinden, maar de uitzetter heeft altijd gelijk.
Nog even tevergeefs gezocht te hebben naar een scherprijder voor de D hebben we even lopen puzzelen om te zien of we nu de 8 of de 9 moesten hebben.
Natuurlijk de verkeerde gekozen. En toen was er Kerkelanden.
Een verkeerd ommetje wel gereden, en een goede keerlus helemaal niet gezien.
De route naar Horstermeer was goed te doen. Maar ja, tot Horstermeer was ook niets te halen.
Het pontje voor pijl 8 hadden we gezien, ook de route ‘achterom’.
Maar de M die ons liet doorgaan met pijl 9 niet…
De kortere route via de parallelweg naar pijl 9 hadden we ook gezien, maar de uitzetters kennelijk niet.
Wel een foute N gescoord, was niet van onze club.
Een inschattingsfout maakte dat we de punt van pijl 9 over het hoofd zagen.
Dan gaat er gelijk behoorlijk wat fout.
Een scherprijder op pijl 10 hebben we alleen in de uitleg gezien.
Maar snel door naar pijl 12, eerst via de Vbr. Maar waarom hadden we dan op de heenweg die RC Z gezien?
De Vbr toen gevonden en de 18 ook.
Maar de pont bij Nigtevecht niet en de route via pijl 2 al helemaal niet.
Dus terecht laatste geworden denk ik dan. Of het moet toch komen van dat nachtje werken.
Aan de rit heeft het in ieder geval niet gelegen.
Die was absoluut de moeite waard, mooi gedaan heren.
Annamarie en Frank Mijling